“HET VROUWELIJK VERZET™” - blog

FIETSVRIENDINNEN SAARTJE VANDENDRIESSCHE & KRISTIEN LAEVEREN

donderdag 9 september 2010

Het fiets-cv van Saartje

NAAM: Saartje Vandendriessche FUNCTIE: presentatrice & actrice

BEKEND VAN: omroepen op Een (VRT), Vlaanderen Vakantieland, de Naaktkalender, De Pretshow (Ketnet) en sportieve uitdagingen



HOBBIES & PASSIES: sport in het algemeen maar vooral fietsen, lopen, zwemmen en fitness, mijn 2 honden, comedie en theater.

FAVORIETE ONELINER: “Het is het resultaat dat telt.”

FIETSERVARING: 5 jaar geleden ben ik begonnen met de Lotto Ladies Bike. Daar heb ik ook Kristien leren kennen en is onze vriendschap begonnen.

FAVORIETE FIETSKLEDING: Castelli

FAVORIETE FIETSTER (fan van…): Liz Hatch. Ze promoot het vrouwenwielrennen op en top. Ze is een mooie vrouw die nu uitblinkt in de Lottoploeg.

ZOU EENS GRAAG WILLEN FIETSEN MET: Mark Uytterhoeven in Frankrijk inclusief een goed glas wijn nadien.

MEEST ONGEWONE OF ONVERGETELIJKE FIETSERVARING(en): De 150 km van Kom op Tegen Kanker in 2010. Ik reed toen als enige vrouw mee met een groep gedreven en boeiende mannen tegen een gemiddelde van 30km/u. De mannen hebben zich toen over mij ontfermd, zodat ik ondanks het snelle tempo de dag heel goed doorgekomen ben. Ik heb er toen contacten voor het leven gelegd met heel interessante mannen (en vrouwen). Ik ben nog altijd trots dat ik met hen mee kon.

BELANG VAN FIETSEN IN MIJN LEVEN: Eerst en vooral is het een fantastische manier van networking. Ongelooflijk wie je allemaal tegen komt op de fiets. Bovendien helpt het me ook om mijn hoofd helemaal kunnen leeg te maken en te vullen met nieuwe ideeen.

WAT WIL IK MET DIT BOEK: toffe fietsende dames leren kennen en mijn fietsenthousiasme delen.

copyright foto: Colette Wielfaert met dank aan Grinta

1 opmerking:

  1. Hallo Saartje en Kristien,

    Ik heb jullie vorige zaterdag voor het eerst gezien in Gent. Krisiten kwam toen aan mij en een vriendin voorstellen om met jullie mee te rijden. We hebben dat deels gedaan :-)

    Ik ben twee jaar geleden gestart met fietsen dankzij een project van Bond Moyson Oost-Vlaanderen die tien kandidaten zocht om deel te nemen aan een fiets project. Een jaar lang professionele begeleiding van de Vlaamse Wielerschool, UZ Gent ,...Om dan in juli 2010 deel te nemen aan de fameuze etape du tour www.letapedutour.com een super uitdaging. Een officiele dande van Frankrijk met een compleet afgesloten parcours. Toen ging de rit van Pau naar de tourmalet via de col de Marie-Blanque en de col en als kers op de taart de Tourmalet in totaal 189 km. We reden die rit alle tien uit! Ondanks onze gezondheidsproblemen , de mijne serieus overgewicht (helaas nog steeds maar we blijven sporten) en ik rookte als een turk (daar ben ik nu zo goed als compleet mee gestopt.
    We zijn nu twee jaar verder en ook vorig jaar namen we met een aantal vrienden deel aan de etape du tour en ok dit jaar gaan we deelnemen. Maar we gaan voor twee uitdagingen dit jaar we nemen ook de La Canibale erbij (jullie ook dacht ik). Ik wens jullie nog vele fietsplezier en veel succes met de uitdaging(en). Misschien komen we lkeaar nog wel eens tegen op een of andere rit (ben er zeker van)
    Ah het project waar ik deel aan genoemen heb , noemt 'tien voor tour' :-)
    Warme groetjes,
    Caro

    BeantwoordenVerwijderen

Door hier te reageren, geeft u ook toestemming om deze reactie te gebruiken in ons toekomstig boek.