“HET VROUWELIJK VERZET™” - blog

FIETSVRIENDINNEN SAARTJE VANDENDRIESSCHE & KRISTIEN LAEVEREN

donderdag 9 september 2010

Het fiets-cv van Kristien


NAAM: Kristien Laeveren

FUNCTIE: PR Manager bij Procter & Gamble

BEKEND VAN: Sportieve uitdagingen, de vrouwenfietsrubriek van Grinta! en vooral fietsen met Saartje


HOBBIES & PASSIES: Mijn grote liefde is fietsen gecombineerd met lopen en zwemmen (triatlon) en fitness. Daarnaast hou ik van reizen en andere culturen ontdekken, gepassioneerde mensen ontmoeten, grenzen (van anderen en mezelf) verleggen en op een gezonde manier genieten van “het goeie leven”.

FAVORIETE ONELINER: “Stap voor stap” (in dit geval “trap voor trap” ;-))

FAVORIETE FIETSKLEDING: Castelli en Sportful

FAVORIETE FIETSTER (fan van…): Seana Hogan. Als topmanager bij HP maar slaagt ze er perfect in om haar gezin met een unieke fietscarriere te koppelen. Bovendien werd ze al wereldkampioen op lange duurritten waarbij ze mannen het nakijken gaf. HET voorbeeld van 'Het sterke geslacht' :-).

ZOU EENS GRAAG WILLEN FIETSEN MET: Paul D’Hoore: ooit was Paul de niet te klopppen wereldkampioen wielrennen bij de journalisten. Bij deze daag ik Paul uit om het tegen mij op te nemen tijdens het volgende journalistenkampioenschap. De winnaar wordt getrakteerd in een topresto naar keuze ;-).

MEEST ONGEWONE OF ONVERGETELIJKE FIETSERVARING(en): Het uitrijden van de Ronde Van Vlaanderen (256km) voor Het Nieuwsblad. We werden 10 weken gevolgd door de krant en op onzeblog deden we verslag van de toch wel zware trainingen. Dat was pure discipline, zeker in combinatie met een full time job en een druk sociaal leven. De Mont Ventoux 3 keer in 12 uur over en weer fietsen langs Bedoin, Malaucene en Sault tijdens het Ventourist-Ventousiast evenement om er over te schrijven in Grinta! De Tour Des Freres: een fietsvakantie van Gent naar Vacqueyras met een boeiend gezelschap en een ideale combinatie van fietsen in de wijnstreken en culinair genot.

BELANG VAN FIETSEN IN MIJN LEVEN: Fietsen staat voor mij voor networking en diepe en intense (fiets)vriendschappen. Het maakt me mentaal ook veel sterker, zeker als ik een serieuze uitdaging overwin. Als ik doodop ben na een zware werkdag kan ik ook weer helemaal herleven van een fietstochtje (als ik toch nog net de energie heb om op die fiets te kruipen).

WAT WIL IK MET DIT BOEK: andere vrouwen aanmoedigen om ook op de fiets te kruipen en zelf de ontelbare voordelen van fietsen te ervaren: een betere gezondheid, een fitter, strakker en sportief lichaam, psychologische sterkte, emotionele herbronning, networking met heel interessante mensen, op een andere manier reizen, ...

copyright foto: Colette Wielfaert met dank aan Grinta

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Door hier te reageren, geeft u ook toestemming om deze reactie te gebruiken in ons toekomstig boek.